Palveluohjauskansio ja asiakkaan opas – työvälineet laadukkaaseen palveluohjaukseen A-klinikalla
Julkaisun nimi:
Palveluohjauskansio ja asiakkaan opas – työvälineet laadukkaaseen palveluohjaukseen A-klinikalla
Tekijä:
Rehmonen, S. Shabani, M.
Ingressi:
Kehittämishankkeen tehtävänä oli tuottaa työväline laadukkaaseen palveluohjaukseen Salon A-klinikkatoimen toimintakeskusten ohjaajille. Tuotoksena syntyi kattava palveluohjauskansio, joka sisältää Salon A-klinikkatoimen, Salon terveyskeskuksen ja erikoissairaanhoidon, Salon kaupungin, TE-toimiston ja Kelan palvelut. Lisäksi palveluohjauskansiossa esitellään kolmannen sektorin palveluita ja vapaa-ajan vietto mahdollisuuksia.
Julkaisukieli:
Suomi
Julkaisutyyppi:
Ammattikorkeakoulun opinnäytetyö
Julkaisuvuosi:
2013
Julkaisun tiedot:
Turun ammattikorkeakoulu, sosiaalialan koulutusohjelma, sosiaalipalvelutyö.
Lyhyt kuvaus:
Kehittämishankkeen tehtävänä oli tuottaa työväline laadukkaaseen palveluohjaukseen Salon A-klinikkatoimen toimintakeskusten ohjaajille. Työvälineeksi muodostui palveluohjauskansio, josta työstettiin suppeampi versio asiakkaiden käyttöön.
Kehittämisen menetelminä käytettiin kirjallisuuteen tutustumista, kehittämishankepäiväkirjoja, suunnitelman ja toimintasuunnitelman tekemistä, teemahaastattelua, dialogista yhteistyötä työyhteisön kanssa sekä havainnollistamista valokuvaamalla sekä dokumentointia. Kehittämishankkeen prosessi eteni vaiheittain konstruktivistisen mallin mukaan.
Tuotoksena syntyi kattava palveluohjauskansio, joka sisältää Salon A-klinikkatoimen, Salon terveyskeskuksen ja erikoissairaanhoidon, Salon kaupungin, TE-toimiston ja Kelan palvelut. Lisäksi palveluohjauskansiossa esitellään kolmannen sektorin palveluita ja vapaa-ajan vietto mahdollisuuksia. Palveluopas on asiakasryhmän näkökulmasta rakennettu, suppeampi versio palveluohjauskansiosta. Valmiit tuotokset arvioitiin työyhteisössä tarkoitustaan vastaaviksi ja ne otettiin innolla vastaan.
Asia-/Avainsanat: palvelujärjestelmä, palveluohjaus, päihdetyö
Tykkää, jaa