”Muuten ois toisenlaista”. Pitkäaikaisasiakkaiden kokemuksia A-klinikalla asioimisesta
Julkaisun nimi:
”Muuten ois toisenlaista”. Pitkäaikaisasiakkaiden kokemuksia A-klinikalla asioimisesta
Tekijä:
Virrankoski, L.
Ingressi:
Inhimillinen kohtelu ja hyväksytyksi tulemisen kokemus olivat keskeisiä tekijöitä positiivisen asiakaskokemuksen muodostumisessa.
Julkaisukieli:
Suomi
Julkaisutyyppi:
Pro gradu -työ
Julkaisuvuosi:
2008
Julkaisun tiedot:
Tampereen yliopisto, sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön laitos.
Lyhyt kuvaus:
Tutkielmassa tarkastellaan pitkäaikaisten, yli viisi vuotta asioineiden alkoholiongelmaisten asiakkaiden kokemuksia A-klinikan asiakkuudesta. Tutkielman tavoitteena oli selvittää, miten pitkäaikaisasiakkaat kokevat asioinnin ja itsensä asiakkaina, minkä vuoksi he A-klinikalla asioivat sekä mitä klinikka heille merkitsee.
Tutkielmaa varten haastateltiin yhdeksää A-klinikan pitkäaikaista asiakasta. Aineiston analyysimenetelmänä käytettiin teemoittelua.
Tulosten perusteella A-klinikka näyttäytyi pitkäaikaisasiakkaiden kokemuksissa varsin positiivisessa valossa. Keskeisiä tekijöitä kokemuksen muodostumisessa olivat inhimillinen kohtelu sekä kokemus hyväksytyksi tulemisesta. Kielteisinä kokemuksina nostettiin esiin jonotusaikojen pituus päivystysvastaanotolle.
Asia-/Avainsanat: A-klinikat, asiakkuus
Tykkää, jaa